Pagina's

zaterdag 23 augustus 2014

Pukkelpop, you were awesome!

Dit was de eerste keer dat ik naar Pukkelpop ben gegaan, en zeker niet de laatste! Het was gewoonweg geweldig, een dagje om niet snel te vergeten. De sfeer, muziek, artiesten, optredens, ... Het volledige plaatje was hoe het moest zijn. Het jaar hierop ga ik sowieso meer dan één dag.

We verbleven op de camping dus we konden op ons gemakje vertrekken de dag ervoor. De weg naar Kiewit duurde wel even maar omdat we met een hele groep waren hebben we ons zeker niet verveeld. 


Jammer genoeg lagen we niet op de ideale plaats op de camping, maar op zich was dat geen probleem. We hadden op voorhand al veel eten en drinken gekocht dat we onze avond ook nog gezellig konden maken.

Ik kon geen foto's maken omdat mijn gsm kapot is en camera's mogen daar niet binnen, dus ik heb de foto's van vrienden gebruikt. We zijn toen we aankwamen wel naar enkele concerten gaan kijken van namen die we niet goed kenden, daar hebben we ons ook wel geamuseerd. De eerste naam die we graag wouden zien was John Newman en daar zijn we dan ook naartoe geweest op Main Stage.



John Newman weet wel wat show verkopen is, hij deed het geweldig! Zijn dansmoves waren af en toe wel vrij grappig, maar zijn stem was ongelofelijk. Hij zong prachtig, hij heeft ook een speciale stem. Live klonk hij minstens even goed. En ook al kende ik niet alle nummers dat hij zong, het bleef leuk om naar hem te luisteren.

Daarna hebben we het laatste deel van Icona Pop ook nog gezien. We kenden enkel I love it, wat wel heel veel sfeer bracht als ze dit nummer zongen. De topper van de avond was toch wel Ed Sheeran. Daar stond hij, enkel met zijn gitaar en zijn prachtige stem. Het was helaas wel aan het regenen, maar uiteindelijk hebben we daar niet veel last van gehad.



Geen woorden kunnen beschrijven hoe geweldig Ed Sheeran was. Bij elk nummer dat hij bracht, stond iedereen met kippenvel te kijken. Hij had ook veen interactie met het publiek. Hij leerde ons bijvoorbeeld een liedje zodat we het konden meezingen. Wanneer hij het begin zong van I see fire, kreeg ik toch ook wel even tranen in mijn ogen haha.

Toen kwam het grootste dilemma; Macklemore, DJ Fresh en A Day to Remember speelden alledrie op het zelfde uur. Iedereen van ons, besloot om naar iemand anders te gaan. Ik ging als enige naar A Day to Remember en dat was de beste beslissing die ik kon maken. Gelukkig kwam ik daar nog iemand tegen zodat ik toch niet alleen was. Omdat niemand van mijn vrienden meer was heb ik ook geen foto's die ik jullie kan laten zien.

ADTR was onvergetelijk. Ik ken dan ook al hun liedjes wat het veel leuker maakt om naar zo'n band te gaan. Ik heb eerst echt heel veel schrik omdat ik weet dat er bij zo'n optreden veel gevochten, geduwd en gestampt wordt, maar hier heb ik gelukkig niets van gemerkt. 

Ik was hierna al snel uitgeput dus ben ik mooi naar de camping gegaan. Ik had de namen gezien die ik wou zien en daar was ik dan ook heel blij mee. Ik heb natuurlijk niet alles verteld waar ik naartoe gegaan ben, maar dan zou het net iets te lang worden. Ik wou dit artikeltje er trouwens al vroeger op plaatsen, maar ik ben een weekje naar de zee geweest waar er helemaal geen internet was. Mijn excuses daarvoor! 

Wat waren jullie hoogtepunten van de festivals van deze zomer?

Hope you enjoy,
Emily

1 opmerking:

  1. Wat een leuk verslag! Je kan aan de foto's zien dat jullie je enorm geamuseerd hebben ;)

    BeantwoordenVerwijderen